מבנים ניידים / יבילים פשוט יעיל וזול!

רוצים להרחיב את הבית? רוצים לבנות לילדים יחידת דיור בחצר? רוצים להוסיף עוד מחסן קטן לעסק? מבנים יבילים הם הפיתרון  ב"ה" הידיעה עבור כל אחד ואחד מכם. זהו פיתרון שקט, נקי, זול, ידידותי לסביבה, אמין ובטוח. "מבנים יבילים" אם הצירוף עדיין לא נשמע לכם מוכר זה בגלל שאתם חיים בארץ. בארה"ב זו שיטת הבניה הנפוצה ביותר וגם באירופה למדו מזמן אודות נפלאות השיטה.

מבנים יבילים או מבנים תעשייתיים הם חלקי בניה המיוצרים במפעלים. במקום הבטון המשמש אותנו לבנייה פרטית וציבורית, מבנים יבילים מיוצרים במפעלים יחידות יחידות. ניתן לעשות שימוש בכל חומר תעשייתי עמיד: זכוכית, עץ, אלומיניום, פורמייקה ואפילו פלסטיק. את היחידות המיוצרות במפעל, על ידי מכונות חדשניות, תחת הסטנדרטים הגבוהים ביותר בייצור, מביאים לשטח ושם מרכיבים את היחידות עד להשלמת המבנה. זה נשמע כמו משחק ילדים והאמת היא שבהשוואה לתהליך הבניה המסורתי בארץ - מבנים יבילים הם אכן משחק ילדים.

הפער בעלויות הבניה הוא פער של עשרות אחוזים ואם אתם שואלים את עצמכם מדוע אז הינה חלק מהתשובות:

- מבנים יבילים מיוצרים במפעלים תעשייתיים ולכן יש חיסכון אדיר בשעות עבודה של פועלי בניין.

- מיוצרים תחת קורת גג אחת במפעל סגור כך שכל התנאים המשתנים (של מזג אוויר לדוגמא) המעכבים תהליך בניה מסורתית אינם משפיעים.

- בייצור חלקים לבניה התעשייתית יש פחות סיכונים של טעויות אנוש ופגיעות ופציעות בשטח בקרב עובדים והחיסכון בעלויות הביטוח הן משמעותיות.

מבנים יבילים  כבר תפסו מקום של כבוד בתכניות הבניה העתידיות בישראל, בעיקר בבניה הפרטית ובבניית יחידות נופש. מצוקת הדיור בארץ, התייקרות הנדל"ן ועלויות הבניה היקרות הובילו את הציבור להבין שכדאי לבחון אלטרנטיבות נוספות לפיתרונות בניה. מבנים יבילים מוכרים היטב למי שביקר בארה"ב וראה כמה קל ופשוט זה לבנות תוספת לבית ואפילו יחידת דיור שלמה בתוך ימים ספורים. תוסיפו לכך הוזלה משמעותית בעלויות ואת היתרון הנוסף של בניה אקולוגית (ידידותית לסביבה) ותקבלו נוסחה מנצחת לבניה עתידית - מבנים יבילים.